Followers


Tersimpul Janji Antara Kami :

Daisypath Anniversary tickers

Terlafaz Ijab & Kabul Bersama :

Daisypath Anniversary tickers

Bukti Cinta & Anugerah Ilahi :

Lilypie Pregnancy tickers

Monday, March 28, 2011

All bout wedding..part I (Hantaran)

Entry ni aku nak story sikit part HANTARAN. hehehe..kalau korang nak tau, dah lebih 5 kali aku alter list2 barang hantaran aku..huhu..buku berganti buku...kertas berganti kertas..pen siap abes ink..hahaha..aduyai..payah rupenye nak setelkan bab hantaran ni...

Aku punye bajet x besar x kecik, kire macam tengah2 laa..hehe..maklumla duit x brapa nak banyak..huuu...
Kalau boleh biarlah hantaran tu bermakna buat si penerima,kan??? Murah atau mahal x menjadi persoalan sgt kot.. ^_^

Hantaran dari pihak perempuan kepada pihak lelaki

1. Cincin kahwin + potpuri 
(blum cari lagi.plan nak cari same2 ngan cincin aku)

2. Tafsir Al-Quran + sejadah 
(*orang ckp x elok sgt bagi quran, sbb nnti kite letak hantaran tu kat bawah. bukan atas lantai maksud aku..faham2lah ye)

3. Perfume 
(yang ni aku dah beli.hihi..bab2 perfume ni aku memang laju...and aku plan nak campur skali dgn set penjagaan diri. bakal hubby aku ni x cerewet sgt)

4. Kasut
(x beli lagi sebab x sure saiz dia..hehehe..maklumla kami ni duk jauh..nak cek2 saiz kasutpun x sempat..kih3...tapi rasanya aku nak belikan kasut keje kot, sebab dia ni 23jam keje..hehe..)

5. Sirih Junjung
(yang ni aku tempahkan skali dgn sirih aku, kat sini jer)

6. Kemeja + Tie
(belum beli lagi..nak beli kat JB, time aku gi sane bulan 5 ni.. ^_^)

7. Kek 
(aku plan nak kasi kek lapis kot. x sure lagi. xpun kek aku buat sendiri..hehehe..of course fondantla..kemas sikit)

8. Buah-buahan 
(yang ni aku nak berikan anggur & plum je. memandangkan tema aku pink, so kaler buah buat maroon.malasla nak campur2 buah,,klasik sgt nampak..huuu..)

9. Jala Mas
(kuih wajib kasi kat orang jauh..hehe..)

10. Coklat
(beli PATCHI choc, suh adik belikan kat KL)

11. Pulut Semangat
(mak buatkan..hehe..)

12. PSP / Handphone 
( ini pun belum beli lagi. nak kna beli same2 ngan bakal hubby..kang silap beli..hehe)

13. Jam Tangan
(punnn belum beli...beli bulan 5 nanti)

14. Belt + Wallet
(dah beli. jenama POLO.okla kot..i suke..hehe)

15. Buku-buku @ something yg boleh dijadikan special gift

  Haaa,,panjang x list aku..hehe..sebenarnye xla panjangpun..aku elaborate tu yang jadi panjang.. ^_^
Kalau korang tengok, banyak lagi kan yang x complete...tula, kami ni bertunang jarak jauh..hahah..(ade ek istilah tu? hmm..whateverlaa..)
So, susah sikit nak beli barang2 bersama-sama ni..
InsyaAllah kalau xde aral, on labour day ni aku fly ke JB utk setelkan semuanya...

Hantaran aku nak kasi kat pihak lelaki adalah sebanyak 15 dulang.. berbalas 13 dulang..
Bekas hantaran lak aku beli kat MEGA LACE (ni idea kakak aku, dia nak buat hantaran ala2 fairytales gitu) So aku beli la CINDERELLA CARRIAGE (range RM35/pc)..

ni haa pic bekas hantaran aku...
* sukeeeeeee sangat!!!

hihihi... lebih kurang same x bentuk???

Akan ku deco bekas hantaran ku ini ala-ala mcm ni :

..... next entry will be...list hantaran utk pihak perempuan pulaa...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...